I'm pretty sure the statue were there in the 80's - as far as I know it's an iconic statue from the 1920's. The basins were smaller and with shallow water - it has been changed into a much larger water reservoir compared to the 80's as part of a climate project.
Your image is like an homage to Rivad - I hope you've had time to look him up.
Thank you for the elaboration on statue & basins.
I've googled Rivad and don't seem that many likenesses. Can you recommend any good books with a more varied presentation of his works?
Loved this quote:
Den danske fotograf Viggo Rivad er død. Journalist Poul Pilgaard Johnsen skriver på Facebook:
"Viggo Rivad er død 93 år gammel. Han boede i en 2-værelsers på Kastrupvej på Amager og ernærede sig i lange perioder som taxichauffør. Og så var han måske den bedste Venedig-fotograf i verden. Jeg elsker stadig dette billede, som jeg købte af ham for 15 år siden"
Den danske fotograf Viggo Rivad er død. Journalist Poul Pilgaard Johnsen skriver på Facebook:
"Viggo Rivad er død 93 år gammel. Han boede i en 2-værelsers på Kastrupvej på Amager og ernærede sig i lange perioder som taxichauffør. Og så var han måske den bedste Venedig-fotograf i verden. Jeg elsker stadig dette billede, som jeg købte af ham for 15 år siden"